AOF Haugaland - Kampanje
AOF Haugaland har posisjonert seg selv som arbeidslivets kompetansepartner. De tilbyr kurs tilpasset den enkelte bedrifts behov, og avdekker hvilke opplæringsbehov en bedrift måtte ha.
Stadig flere bedrifter opplever at det er lønnsomt å investere i sine ansattes videreutvikling. Vår oppgave i dette prosjektet var utforme en kampanje for å tiltrekke flere bedrifter og enkeltpersoner til kurs i regi av AOF.
Innsikt
Behovet for videre kompetanseutvikling er universelt. Man kan være flink til så mangt, men det vil alltid være områder man ikke er så god på. Vi valgte å fokusere på disse manglende kunnskapene på en humoristisk måte. Det kan være vanskelig å sette fingeren på noe man kanskje ikke er så god til, men humor er et effektivt og avvæpnende virkemiddel.
Språkkurs
Annonser for språkkurs
Radioreklame :
Ledelse
Annonser for ledelse. Bruk av dårlig kommunikasjon er et godt hjelpemiddel når man annonserer kurs for å forbedre kommunikasjonen for ledere. Disse annonsene har mer tekst enn de foregående.
Radioreklame :


Fagbrev / Datakurs
Annonser for fagbrev og datakurs


Radioreklame for fagbrev:
Radioreklame for datakurs :
Rubrikkannonser
Vi satte inn rubrikkannonser i Haugesunds Avis som fungerte som små teasere for kampanjen.



Facebookside / Egne nettsider
Kampanjen på egne nettsider og facebooksider
Utmerkelser

Involverte fra skarpsinn
- Stian Ferkingstad - Art Director
- Espen Devold - Kommunikasjonsrådgiver
- Jon Oscar Handeland - Tekstforfatter