Compilo - Identitetsprosess

Se hvordan vi gav en av Norges største leverandører av kvalitetssystemer et helt nytt navn, ny grafisk profil og nye verdier.

Kvalitetslosen har i mange år hjulpet norske kommuner og organisasjoner med å holde kontroll på kvalitetsarbeidet. De ansatte har erfaring fra ledelse og kvalitetsarbeid, og fra sin opprinnelse i Sogn har de vokst til en av Norges største leverandører av kvalitetssystemer.

Oppdrag

Kvalitetslosen mente det var på tide å se ut som den store aktøren de nå har blitt. De ønsket en ny identitet og et nytt navn og inviterte oss til å bli med i den prosessen.

Innsikt

Vi gjorde oss kjent med bedriften, produktet og de ansatte gjennom intervjuer og undersøkelser, og ble enige om en retning. Det ble åpenbart etterhvert at deres kunnskap og erfaring gjør at deres rådgivning er like viktig for kundene som programvaren. De setter seg grundig inn i kundenes behov og ønsker før de foreslår og utvikler løsninger som passer hver enkelt kunde.

Navneprosess

Kvalitetslosen er et navn de fleste av kundene er kjent med, men det er noe gammeldags og fungerer naturlig nok dårlig i utlandet. Det nye navnet er en kombinasjon av de engelske ordene Compile og Pilot. Compile, fordi programvaren samler alle kundenes kvalitetssystemer i ett oversiktlig program, og Pilot, som er los på engelsk. De viser vei og leder kundene trygt gjennom en prosess som resulterer i et kvalitetssystem som fungerer for dem.

Unknown

 

Merkevareidé

Hva er det egentlig Compilo gjør? Det er viktig å kunne forklare raskt og enkelt hva man driver med. Her sier vi hva Compilo gjør, hvem de gjør det for og hvorfor det er viktig for kundene.

Compilo_Presentasjon_13.05_Side_12

Compilo_Presentasjon_13.05_Side_13

Verdiarbeid

Disse fire verdiene er ikke nye, de eksisterer i bedriften i dag. Vi satte ganske enkelt bare ord på dem.

Compilo_Presentasjon_13.05_Side_16

Compilo_Presentasjon_13.05_Side_17

Grafisk oppsummering

Presentasjon av den nye identiteten.

Compilo_Presentasjon_13.05_Side_61

Logo

Etter at navnet Compilo ble bestemt, formet vi en ny logo. Understreken har knytninger til kodespråk, og symboliserer en oppstart, en tenkepause, en highlight og en digital tilnærming. Understreken tas også videre som et element for seg selv.

Compilo_Presentasjon_13.05_Side_19

Compilo_Presentasjon_13.05_Side_20

Compilo_Presentasjon_13.05_Side_21

Compilo_Presentasjon_13.05_Side_22

Compilo_Presentasjon_13.05_Side_23

Compilo_Presentasjon_13.05_Side_24

Compilo_Presentasjon_13.05_Side_25

Nettsider

Vi utviklet nye nettsider til Compilo i tråd med den nye identiteten. De viktigste salgspunktene er tydelige på fremsiden, mens de ulike tjenestene og produktene er nærmere forklart på undersidene.

Compilo_Presentasjon_13.05_Side_63

Compilo_Presentasjon_13.05_Side_64

Presentasjon

Presentasjonsmal utformet etter den nye profilen.

Compilo_Presentasjon_13.05_Side_56

Profileringsartikler

Compilo_Presentasjon_13.05_Side_38 Compilo_Presentasjon_13.05_Side_45

Involverte fra kunde

Involverte fra skarpsinn

Del dette prosjektet