FK Haugesund - Grafisk identitet
FK Haugesund er en suksesshistore. På bare 20 år har de etablert seg som en Tippeligaklubb med ambisjoner.
Utfordringen var å forme en grafisk identitet som både klubben og supporterne kan kjenne seg igjen i. Samtidig måtte klubbidéen oppdateres og visjonen tydeliggjøres.
INNSIKT
FKH har lenge vært underdogen som har kjempet med nebb, klør og innbitt vilje. For noen år siden var vi med på å utvikle idéen Peis på! Nå er de etablerte i Tippeligaen, og har lagt om spillestilen. Det var viktig å tydeliggjøre at Peis På-holdingen ikke betyr at man kjører på uten å tenke seg om, men at man har selvtillit nok til å følge den retningen man har valgt. I forbindelse med det ønsket FKH en grafisk identitet som hang bedre sammen. Tidligere har FKHs profil hatt et sprikende uttrykk, med mange forskjellige varianter av design og tekst, dette måtte vi rette opp i.
Innsikten tas med i design, billedbruk og tekst.
Grafisk identitet
Logoen har fått ny teksttype og er gjort mer balansert. Peis på, engasjement, røffhet og action er også tatt med i grafiske elementer.
Konseptutvikling og merkevarebygging
Da vi var med på å utvikle Peis på!-konseptet, var det med måten å spille fotball på som grunnlag. I FK Haugesund legger man ned enormt med forberedelser, enormt med trening og terping. Det er en gjeng som har beina godt plantet på bakken, som vet at det eneste som nytter er grundige forberedelser. Dette har vi hatt i tankene i all vår konseptutvikling for FKH.
Merkevarebibelen er en fin oppsummering av hele merkevaren FK Haugesund. FK Haugesund handler om mer enn å vinne fotballkamper. Selvfølgelig er det fotball som er i fokus, men FKH er så mye mer enn det. FKH er en inkluderende samarbeidspartner, en engasjerende merkevare og en motiverende samfunnsaktør. Mær enn tri poeng.
Profileringsannonser og Infografikk
Plakat med infografikk for 2013 og helsides annonse
[/halv][halv_siste]
[/halv_siste]
Kampannonser
Skarpsinn har utformet nytt design for annonser til FK Haugesund sine hjemmekamper.Elementene fra profilen er videreført, og utstrakt bruk av den nye måken viser igjen. Den lille teksten under kampannonseringen er en morsom detalj.
[/halv][halv_siste]
[/halv_siste]
Involverte fra skarpsinn
- Espen Devold - Kommunikasjonsrådgiver
- Stian Ferkingstad - Art Director
- Jon Oscar Handeland - Tekstforfatter