FK Haugesund - Konseptutvikling

Regionens største merkevare har gjort seg bemerket utover regionen. Fjorårssesongen gjorde FK Haugesund nasjonalt kjent, og resulterte i en fortjent bronsemedalje. Skarpsinn har vært med å utvikle ulike konsepter for klubben.

Innsikt

FK Haugesund er en lokal klubb for hele regionen. Spillere fra distriktet spiller her, og støtteapparatet er satt sammen av folk fra området. Supporterne er lojale og engasjerte. Av alle klubber i Norge er det FK Haugesund som har flest sponsorer og samarbeidspartnere. Det er regionens klubb på alle måter.

Konseptutvikling

peispaa

Da vi var med på å utvikle Peis på!-konseptet, var det med måten å spille fotball på som grunnlag. I FK Haugesund legger man ned enormt med forberedelser, enormt med trening og terping. Det er en gjeng som har beina godt plantet på bakken, som vet at det eneste som nytter er grundige forberedelser. Dette har vi hatt i tankene i all vår konseptutvikling for FKH.

planlegg_nøye_spillergarderobe

Når spillerne har blitt enige om hva de skal gjøre så peiser de på. Det er ikke en tankeløs holdning, ikke et uttrykk for at de bare går utpå der og legger alle hemninger i garderoben. I stedet er det et uttrykk for at alle gjør sitt aller beste for å fullbyrde de planene de har lagt på forhånd. Dette gjelder også i alle nivåer av klubben, ikke bare for de som løper ut på gresset.

mærenntripoeng

Dette er en fin oppsummering av hele merkevaren FK Haugesund. Konseptet skal symbolisere at FK Haugesund handler om mer enn å vinne fotballkamper. Selvfølgelig er det fotball som er i fokus, men FKH er så mye mer enn det. FKH er en inkluderende samarbeidspartner, en engasjerende merkevare og en motiverende samfunnsaktør.

Involverte fra skarpsinn

Lenke

FK Haugesund

Del dette prosjektet