Haugli Bakeri - Kampanje

Haugli Bakeri ønsket å skape oppmerksomhet rundt tilbud og åpningstider i påsken 2015. Målsettingen var å engasjere flest mulig på sosiale medier, samt skape oppmerksomhet rundt kampanjen på utsalgstedene.

Påskekrim

Påsken er en høytid, spesielt for krim. Vi laget et mysterie og fortalte historien gjennom en egen avis på utsalgsstedene og på sosiale medier. Ledetrådene ble presentert én etter én, og de mistenkte ble luket ut etter tur. Til slutt endte vi opp med én gjerningsmann og én mesterdetektiv.

haugli_pers

Utførelse

haugli_paskeavis

Når vi tenker påskekrim tenker vi Agatha Christie, Orientekspressen og bortskjemte engelske aristokrater, så vi forsøkte å gjenskape den type atmosfære i design og tekst. En gammeldags avisforside og tydelige karakterer som alle hadde sitt motiv for ugjerningen. Det er vel ikke til å komme utenom at vi har tatt en overdose inspirasjon fra klassiske brettspill som Cluedo heller.

Involverte fra skarpsinn

Del dette prosjektet