Merkevarebygging i Norden for et av verdens største selskaper.


Langsiktig merkevarebygging og kommunikasjon

Syngenta er et Research & Development selskap med base i Sveits. Firmaet er verdensledende innen plantevekst- og plantevekstmidler, og er kjent for sitt brede spekter av produkter og innovasjoner til landbruket. Som en ledende aktør i bransjen har Syngenta spesialiserte avdelinger som håndterer spesifikke behov innenfor forskjellige markeder.

Tre nordiske avdelinger

Gjennom kommunikasjonsrådvivning, samt utvikling og drift av kommunikasjonskanalene til Syngenta i Norden, har vi hjulpet de tre avdelingene; Turf, PPM og OC med å bygge sine unike posisjoner i markedet. Avdelingene selger produkter til diverse markedssegmenter og forskjellige målgrupper i alle de nordiske landene.

Syngenta Turf

Spesialutviklede produkter til bruk ved vedlikehold av sportsgress som f.eks golfbaner og fotballbaner.

syngentaturf.se

Syngenta PPM

Utvikling av produkter og teknologi som er spesialtilpasset for skadedyrbransjen.

syngentappm.com/nordics

Syngenta Ornamentals

Utvikling av produkter som er spesialtilpasset for gartnerier og blomsterprodusenter.

syngenta.dk/blomster

Skarpsinn har hjulpet oss med å posisjonere selskapet i det nordiske markedet.

— Lars Tveter, Business Manager, Syngenta Nordics

Et langsiktig fokus

Sammen med Business Manager; Lars Tveter i Syngenta Nordics har vi arbeidet målbevisst over lang tid med å ta en posisjon som en akademisk community-hub i de tre ulike bransjene. I tillegg til tradisjonellt merkevarearbeid tar Skarpsinn hånd om den daglige driften av Syngenta Nordics kommunikasjonsplattformer; Nettsider, LinkedIn, Instagram, Facebook og YouTube.

På jevnlig basis rådgir vi og skreddersyr strategier for å maksimere merkevarenes tilstedeværelse og posisjon. I kommunikasjonskanalene deler vi kunnskap og akademiske fagartikler, nyheter innen produkt, teknologi og innovasjon, samt aktuelle hendelser og aktiviteter i de ulike fagmiljøene.

Det langsiktige arbeidet har hjulpet Syngenta å komme i kontakt med kundegruppen sin i deres foretrukne kanaler, noe som har generert synlighet og engasjement.